Systream Blog Hírek, érdekességek, információk
A sikeres vállalkozás titka a megfelelő kommunikáció
Ahhoz, hogy sikeresek legyünk az üzletben, legtöbb esetben ügyfelekre van szükségünk. Minél több az ügyfél, annál jobban megy a bolt. Éppen ezért az üzleti kommunikáció létfontosságú az új és a meglévő ügyfeleknél is. Az ügyfeleknek információ éhségük van, kell nekik a visszajelzés! Tudni akarják, mi a helyzet a megrendeléssel, mikorra várható, mikor kapják meg, mi a helyzet a leadott javítással, stb… A bizonytalanságot senki sem szereti, mert azzal nem lehet számolni, ezért szeretnénk tudni…..
Feltételes számítás
Nemrég került élesítésre a számított mező. Ezt a funkciót bővítettük ki egy feltételes elágazással. Ennek megértéséhez előfordulhat, hogy egy kis „kocka beütés” is kell, de igyekszünk minél érthetőbben leírni, mi ez és miért lesz jó Nektek. Szóval a syntaxis: if(<feltétel>,<igaz_esetén>,<hamis_esetén>) Példa: if(2>1,igaz,hamis) Szóval, ha „2” nagyobb mint az „1”, akkor a rendszer azt fogja kiírni, hogy „igaz”, ha pedig véletlenül a 2 kisebb lenne, mint az „1”, akkor a rendszer „hamis” -t…..
Relációs keresés
Nem is olyan rég új, hasznos funkció került a rendszerbe. Eddig csak pontos, vagy részértékre lehetett keresni, de ha például azt szerettem volna kikeresni, hogy melyek azok a termékek, amiknek az ára mondjuk nagyobb mint 2500 forint, akkor eddig ezt nem lehetett megtenni. Szóval relációs keresési támogatást kapott a Systream rendszere. Ez azt jelenti, hogy meg lehet adni a részletes keresőnél a szám típusú és a dátum típusú mezőknél, hogy kisebb vagy…..
Mi az a KPI
A KPI egy rövidítés: „Key Performance Indicator”. Ez magyarul annyit jelent, hogy teljesítmény mutató. Mire jó és mikor használjuk? KPI -t valamilyen folyamat, vagy művelet monitorozására szokás alkalmazni. Egy nagyon egyszerű példa: Mennyi megrendelés volt az elmúlt hónapban/héten/napon, vagy mekkora volt az árrés/bevétel stb. Ahhoz, hogy igazán hasznos legyen a KPI -unk, nem elég egy érték. Többre lesz szükségünk ahhoz, hogy valamiféle trendet, „jóslást” tudjunk végezni. Ahhoz, hogy ez hasznos legyen számunkra,…..
Miért nem jelenik meg az értékek összesítése kereséskor?
Nem mindig jelenik meg a szám mező oszlopainál az összesítés? A rendszer csak akkor tudja kiszámolni az összesítést, ha az eredmény egy oldalon belül elfér (max 80 sor). A gyors szumma funkcióról bővebben itt olvashat.
Az 5 leggyakoribb ügyviteli probléma
Cégvezetőként biztosan belefutott már a következő problémák valamelyikébe, ezért összeszedtük azokat a felmerülő gondokat, amiket egy ügyviteli rendszer hiánya okozhat. 1, Elveszett, nem naprakész információ Ez az egyik leggyakoribb probléma; a nem, vagy több helyen tárolt információ. Ha több kolléga dolgozik együtt, különösen fontos a megfelelő kommunikáció, az egységes csatorna ahhoz, hogy minél hatékonyabb legyen a munka. Tipikusan ilyen problémák: hol vannak elmentve adatok, van itt két Excel fájl is, melyik az aktuális,…..
Keresés
Az ember észre sem veszi, mennyit használja a google keresőjét. Én például elég sokszor, de azt nem gondoltam volna, hogy naponta akár több mint 100-szor is. Érdekességként a google naponta átlagosan 5,922,000,000 keresést szolgál ki. (forrás: http://www.statisticbrain.com/google-searches/) Ha érdekel, hogy mennyit használod a google -t, akkor meg tudod nézni a netes előzményeidnél: https://history.google.com/history/?hl=hu A keresők úgy beépültek az életünkbe, hogy észre sem vesszük. Nagyon sok információ elérhető már közvetlenül a keresés után. Ilyen…..
Rendszer frissítés – hogy is megy ez?
Kétféle ember létezik. Az, aki a lehető leghamarabb telepít minden frissítést, igyekszik mindent naprakészen tartani és van aki tart a frissítésektől. Te melyik csoportba tartozol? Mindkét oldalt meg lehet érteni, hiszen a naprakész frissítésekkel mindig a lehető legoptimálisabb rendszert kapjuk; újdonságok, hiba és biztonsági javítások, ám azokat is meg lehet érteni, akik nem igazán kedvelik a frissítést, vélhetően rossz tapasztalat miatt. Nálunk a frissítés-karbantartás nagyon fontos, a folyamatos fejlődéshez elengedhetetlen. Mint minden…..
Miért van a rendszerben helyenként angol szöveg?
Előfordulhat, hogy néha egy-egy üzenet vagy szöveg angolul jelenik meg a rendszerben. Ennek oka, hogy a rendszerünket több nyelv-támogatással készítjük és mikor bekerül egy új szöveg, vagy üzenet, sajnos nem mindig készül el rögtön a megfelelő fordítás. A későbbiekben szeretnénk a nemzetközi piacon is kipróbálni magunkat, azonban jelenleg csak magyar nyelven érhető el szolgáltatásunk, de a rendszer alap nyelve az angol. Angol nyelvről sokkal könnyebben tudunk fordítani bármilyen más nyelvre.
Színesen szép a világ
Hogy jobban el tudjunk igazodni az adataink közt gyakran használunk színnel való megkülönböztetést. Ha például egy feladat nagyon fontos, azt megjelöljük valami figyelemfelkeltő színnel, például pirossal, vagy ha valami pedig már készen van, akkor az gyakran kap zöld jelzést. A Systream-ben is meg tudod jelölni fontos információidat. Figyelj és megmutatom, hogyan legyél hatékonyabb a munkádban. Hogy működik? A rendszerben minden listaelemhez hozzá lehet rendelni egy bármilyen, általad kiválasztott színt. Például ha van…..
Hibakezelő rendszer – bugtracker
A fejlesztői munka során sok hibakezelő rendszert kipróbáltunk, igaz leginkább az ingyeneseket, mert egy induló vállalkozásnál minden forint számít. 🙂 Mindegyik jó volt valamiben, némelyik adott korlátokon belül testreszabható volt, de mégsem éreztük a sajátunknak. Ekkor jött a felismerés, hogy a Systream is alkalmas egy hibakezelő rendszer feladatait ellátni. Szeretném veletek megosztani azt a sémát, amit jelenleg is a Systream hibakezelőjeként használunk. Teljesen egyszerű, mégis kielégíti a a felhasználói igényeket, majd meglátjátok……
10 titok az ügyviteli rendszered megfelelő bevezetéséhez
1. Nagyon fontos átgondolnod, hogy kell-e neked ügyviteli rendszer. Általában ha felmerül a kérdés, akkor kelleni fog, de azért érdemes újra átgondolni. 2. Mire szeretnéd használni a rendszert? Gondold át, hogy milyen folyamatokat kell, hogy támogasson a rendszer, miben segítheti a munkádat. 3. Mit vársz el egy ügyviteli rendszertől? Fontos megfogalmazni, hogy mi az amit vársz hosszú, vagy rövid távon a rendszertől. Pl nem vesznek el a rendelések, növekszik a bevétel, stb……..
Biztonságos (https) kapcsolat a lehallgatás ellen
Sorra derül fény lehallgatási botrányokra az interneten. Mindenki szeretné az adatait biztonságban tudni. Egy webes ügyviteli rendszernél az adatbiztonság kiemelkedően fontos, ezért meg is teszünk mindent a védelmükért. Egy ideje elérhető szolgáltatásunk biztonságos https protokollon keresztül is. Ez azt jelenti, hogy a számítógép és a szerver között kódolt formában utaznak az információk, így azt senki nem tudja lehallgatni. Hamarosan kötelezően, csak titkosított csatornán lesz lehetőség használni a rendszerünket. Ez a felhasználók számára…..
Hogyan lesz hatékonyabb a munka egy ügyviteli rendszerrel?
Egy cégvezető joggal teheti fel a kérdést. Miért szánjon időt, energiát és pénzt egy ügyviteli rendszer bevezetésére? Sokszor találkozunk azzal a problémával, hogy kevés az erőforrás, kellene még ember, „de a keretek szűkösek”, vagy a „terhelés, és a roham csak időszakos, erre most nem veszünk fel új kollégát”. A másik dolog amit sokszor látunk az, hogy vannak monoton feladatok, amiket újra és újra meg kell csinálni, pl. árajánlat adás, beszállítói megrendelés, hó…..
Számított érték
Egy üzletben a számok nagyon fontosak, hiszen ezek alapján kapunk képet például arról, hogy mennyi a bevételünk, mekkora árréssel dolgozunk, mennyit adtunk el, stb. Új funkció került be a rendszerbe: a kalkulált érték. Használatához haladóbb szint szükséges, de igyekszünk olyan leírást készíteni a funkcióról, melyet ha követsz, meglátod, hogy pofon egyszerű az egész. Szóval van egy raktárunk, ahol van „Beker ár”, „Eladási ár”, esetleg darabszám. Ki kellene számolnunk, mennyi az árrés és…..