Systream Blog Vissza a blog oldalra
Rendszer frissítés – hogy is megy ez?
Kétféle ember létezik. Az, aki a lehető leghamarabb telepít minden frissítést, igyekszik mindent naprakészen tartani és van aki tart a frissítésektől.
Te melyik csoportba tartozol?
Mindkét oldalt meg lehet érteni, hiszen a naprakész frissítésekkel mindig a lehető legoptimálisabb rendszert kapjuk; újdonságok, hiba és biztonsági javítások, ám azokat is meg lehet érteni, akik nem igazán kedvelik a frissítést, vélhetően rossz tapasztalat miatt.
Nálunk a frissítés-karbantartás nagyon fontos, a folyamatos fejlődéshez elengedhetetlen.
Mint minden rendszerben, nálunk is előfordul néha egy-egy hiba, ezeket igyekszünk minél hamarabb orvosolni. A support -ra bejelentett hibákat annak súlyosságától függően a lehető leggyorsabban javítjuk.
Hogyan megy ez a Systream-nél?
Nálunk a frissítések folyamatosan kerülnek a rendszerbe. Ebből általában a felhasználók nem tapasztalnak semmit, maximum hogy újabb funkciók kerültek a szolgáltatásba, melyet nem kell külön telepíteni.
Az új funkciókon, javításokon folyamatosan dolgozunk.
Mikor elkészül egy frissítési csomag, a rendszerbe kerülés előtt teszteken esik át. Első körben automatizált teszteken (unitTest) , illetve ezeken felül emberi teszten is átesnek a főbb funkciók, újítások. Ha minden rendben van, akkor élesítésre kerülnek.
A folyamat, ahogy az új kód kikerül a szerverekre, teljesen automatizált és általában nincs konkrét időhöz kötve. Történhet napközben, hétvégén, vagy éjjel. Abban az esetben, ha a frissítés erőforrás igényesebb, kevésbé terhelt időszakra időzítjük. A frissítések 95 % -hoz általában nem kell a szolgáltatást szüneteltetnünk. Erre áthidaló megoldásokat alkalmazunk.
A rendszert érintő főbb változásokról folyamatosan beszámolunk itt a blogon.
Infrastruktúra frissítése
A szolgáltatásunkat futtató infrastruktúrát is rendszeresen frissítjük. Mindig a lehető legfrissebb stabil szoftvereket használjuk. Ez biztonsági kérdés.