Systream Blog Vissza a blog oldalra

febr 24

systream

Mi az a KPI

  • Created:2014 febr. 24. hétfő
  • systream

A KPI egy rövidítés: „Key Performance Indicator”. Ez magyarul annyit jelent, hogy teljesítmény mutató.

Mire jó és mikor használjuk?

KPI -t valamilyen folyamat, vagy művelet monitorozására szokás alkalmazni. Egy nagyon egyszerű példa: Mennyi megrendelés volt az elmúlt hónapban/héten/napon, vagy mekkora volt az árrés/bevétel stb.

Ahhoz, hogy igazán hasznos legyen a KPI -unk, nem elég egy érték. Többre lesz szükségünk ahhoz, hogy valamiféle trendet, „jóslást” tudjunk végezni. Ahhoz, hogy ez hasznos legyen számunkra, érdemes egy grafikonon ábrázolni.

kpi_large

Nem csak rendeléseket, de szinte bármilyen, üzletileg kritikus pontra érdemes lehet KPI-t bevezetni. Például megrendelések teljesítési ideje, vagy a kollégák által elvégzett munka mennyisége, bármi, ami képet adhat a cég működéséről, teljesítményéről.

KPI riasztások

Az ügyviteli rendszerek egyik nagyon hasznos tulajdonsága, hogy könnyen automatizálhatóak, pl. egy KPI report elkészítésére, monitorozására. A legtöbb rendszer beállítható arra, ha pl. egy bizonyos érték fölé, vagy alá esik a KPI -unk, arról küldjön riasztást. Ha van egy jól bejáratott „norma”, például a rendelések megfordulásának idejére mondjuk 2 nap a határidő és ha ettől eltérünk, figyelmeztet minket az elmaradásra. Így azonnal beavatkozhatunk szükség esetén, hogy újra a megszokott minőségi szolgáltatást biztosíthassuk.