Systream Blog Vissza a blog oldalra
Mi az a KPI
A KPI egy rövidítés: „Key Performance Indicator”. Ez magyarul annyit jelent, hogy teljesítmény mutató.
Mire jó és mikor használjuk?
KPI -t valamilyen folyamat, vagy művelet monitorozására szokás alkalmazni. Egy nagyon egyszerű példa: Mennyi megrendelés volt az elmúlt hónapban/héten/napon, vagy mekkora volt az árrés/bevétel stb.
Ahhoz, hogy igazán hasznos legyen a KPI -unk, nem elég egy érték. Többre lesz szükségünk ahhoz, hogy valamiféle trendet, „jóslást” tudjunk végezni. Ahhoz, hogy ez hasznos legyen számunkra, érdemes egy grafikonon ábrázolni.
Nem csak rendeléseket, de szinte bármilyen, üzletileg kritikus pontra érdemes lehet KPI-t bevezetni. Például megrendelések teljesítési ideje, vagy a kollégák által elvégzett munka mennyisége, bármi, ami képet adhat a cég működéséről, teljesítményéről.
KPI riasztások
Az ügyviteli rendszerek egyik nagyon hasznos tulajdonsága, hogy könnyen automatizálhatóak, pl. egy KPI report elkészítésére, monitorozására. A legtöbb rendszer beállítható arra, ha pl. egy bizonyos érték fölé, vagy alá esik a KPI -unk, arról küldjön riasztást. Ha van egy jól bejáratott „norma”, például a rendelések megfordulásának idejére mondjuk 2 nap a határidő és ha ettől eltérünk, figyelmeztet minket az elmaradásra. Így azonnal beavatkozhatunk szükség esetén, hogy újra a megszokott minőségi szolgáltatást biztosíthassuk.