Systream Blog Vissza a blog oldalra
Hibakezelő rendszer – bugtracker
A fejlesztői munka során sok hibakezelő rendszert kipróbáltunk, igaz leginkább az ingyeneseket, mert egy induló vállalkozásnál minden forint számít. 🙂
Mindegyik jó volt valamiben, némelyik adott korlátokon belül testreszabható volt, de mégsem éreztük a sajátunknak.
Ekkor jött a felismerés, hogy a Systream is alkalmas egy hibakezelő rendszer feladatait ellátni.
Szeretném veletek megosztani azt a sémát, amit jelenleg is a Systream hibakezelőjeként használunk. Teljesen egyszerű, mégis kielégíti a a felhasználói igényeket, majd meglátjátok. Minden, a rendszerben felbukkanó problémát, hibákat, újításokat, ötleteket ide gyűjtünk.
Láthatjátok, hogy nem csak fejlesztjük, hanem használjuk is a saját rendszerünket, mert szerintünk ez a jó termék kulcsa.
Hozzávalók:
- 5-10 perc szabadidő
- egy Systream ügyviteli rendszer. Itt tudod beszerezni.
Hogyan?
Először csak felrögzítettük mintegy „jegyzetként” a dolgokat. Egy megnevezésből és egy leírásból állt az egész, aztán ahogy szaporodtak a bejegyzések, szükség volt arra, hogy különbséget tudjunk tenni, mi a hiba, mi az újítás, stb… Ezért hozzáadtunk a sémához egy lista tulajdonságot, amibe elvettük a szükséges elemeket. Így már külön-külön le tudtuk szűrni a típusokat.
Szükség volt arra hogy tudjuk, melyik ticket -tel mi a helyzet. Ha megoldásra került egy ticket, vagy épp folyamatban volt, azt is jelölni kellett valahogy, ezért bevezettünk egy „Státusz” listát is és felrögzítettük a Új, Folyamatban, Kész, Újranyitva elemeket. Alapértelmezettként az Új elemet adtuk meg tulajdonságnak, így azt a rendszer is automatikusan be tudta állítani.
Az újítások/ötletek kategóriájú ticketeknél fontossá vált különbséget tenni a prioritás tekintetében. Ez nyilván hibáknál is nagyon fontos, hiszen egy „el van írva ez egyik gomb szövege” és a „nem lehet új elemet hozzáadni a sémához” problémák nem egyforma fontosságúak.
Felvettük a „prioritás” listát a rendszerbe. Azért jó a Systream, mert olyan elemeket vesz fel az ember pl. egy lista tulajdonságba, amilyet csak akar. Először csak 3 elemet vettünk fel: Magas, Normál, Alacsony. Ezeket később 5 -re bővítettük.
Mint minden hibakezelő rendszer esetén, a keresőben legtöbbször „prioritásra” rendezünk.
Ebben a formában ez a megoldás megfelelt a célnak. Igazából elég egyszerűnek tűnik, de kiválóan alkalmas hibák kezelésére. Persze egy célszoftverhez képest szerényebb képességű, de pár kattintásból áll csak és a saját szájízünk szerint rendezhetjük.
Persze belekerült még pár plusz tulajdonság ami segíti a munkánkat.
Fájl feltöltése. Ez akkor hasznos, ha egy print screen-t, vagy dokumentumot szeretnénk csatolni a hibajegyhez.
Határidő. Előfordul, hogy időre el kell készüljön egy feladat. Ekkor egy dátum tulajdonsággal meg tudjuk adni a kiszabott időpontokat. Ebben az esetben a naptárban is nyomon lehet követni a határidőket.
Felelős. Minden ticket -nek kell hogy legyen felelőse. Alapesetben az, aki létrehozta azt. Ha mást jelölünk meg magunkon kívül, akkor a Systream értesítést küld a felhasználó számára a hozzárendelésről, de ugyanúgy értesítést kap a ticket tulajdonosa akkor is, ha valaki más módosítja az ő bejegyzését. Hogy hogyan tudod ezeket beállítani, ahhoz egy előző bejegyzésünkben találsz részletes leírást.
Ha nem boldogulnál, íme a segítség:
Még még még…
Az igényeknek megfelelően bárhogy alakíthatod. Ha olyan igényed van, amit nem tud a rendszerünk, keress minket bátran és teszünk az ügy érdekében.
Bármilyen elkötelezettség nélkül kipróbálhatod. Meglátod egyből meg fogod szeretni.