Systream Blog Vissza a blog oldalra

ápr 29

systream

A sikeres vállalkozás titka a megfelelő kommunikáció

  • Created:2014 ápr. 29. kedd
  • systream

Ahhoz, hogy sikeresek legyünk az üzletben, legtöbb esetben ügyfelekre van szükségünk. Minél több az ügyfél, annál jobban megy a bolt. Éppen ezért az üzleti kommunikáció létfontosságú az új és a meglévő ügyfeleknél is.

Az ügyfeleknek információ éhségük van, kell nekik a visszajelzés! Tudni akarják, mi a helyzet a megrendeléssel, mikorra várható, mikor kapják meg, mi a helyzet a leadott javítással, stb…  A bizonytalanságot senki sem szereti, mert azzal nem lehet számolni, ezért szeretnénk tudni hogy hányadán állunk.

Képzeljük csak el, milyen érzés, mikor megrendelünk a neten egy terméket és semmilyen visszajelzést nem kapunk. Rágja az embert az ideg, hogy megérkezett-e a rendelés, történik-e valami? Aztán egyszer csak megkapod a csomagot. Örülsz neki, de többet nem fogsz onnan rendelni. Miért? Hát azért, mert nem volt megfelelő a kommunikáció. CSAK annyi kellett volna, hogy köszi megkaptuk a megrendelést, kb. ekkora vagy akkorra lesz meg. Minél részletesebb a tájékoztatás, annál elégedettebb lesz az ügyfél.

Agysejtek

Azonban nem csak az ügyfelekkel való kommunikáció létfontosságú, hanem a házon belüli is. Ezt már sok posztban megemlítettük, de biztos ami biztos. Egy jó cég olyan mint az agy. Minden munkavállaló egy agysejt. Minél több csatorna alakul ki az agysejtek között, annál jobb a kommunikáció, azaz okosabbak vagyunk, vagyis a cégünk. Képzeljük el, hogy mi lenne akkor, ha például kigondolom, hogy felemelem a jobb kezemet, de mivel nincs meg a megfelelő kommunikáció a sejtek közt, nem történik semmi… ez történhet a cégeddel is, csak lehet, hogy egy pár milliós üzletet buksz, kézfeltartás helyett.

Mert nem mindegy

Szóval a lényeg, hogy nagyon nem mindegy, hogyan áramlik az információ a cégeden kívülre, és a cégeden belül egyaránt. Azt a rengeteg információt nem lehet észben tartani, ezért érdemes azokat valamilyen megfelelő rendszerben tárolni. Például egy ügyviteli rendszerben. Próbáld ki most, katt a regisztráció gombra felül.

Nyilván nem lehet fejben tartani az összes ügyfeled nevét, remélhetőleg jó sok van. Azt már meg sem említem, hogy egy jó ügyviteli rendszerrel automatizálni tudod az ügyfeleid tájékoztatását, pl. automatikus levél státusz változásról, stb.